Hjorten symboliserar staden Alingsås

feb 5, 2025 | Nyheter

När den grafiska profilen skulle tas fram för Alingsåsdagarna var stadens arkitektur och atmosfär en given inspirationskälla.

Det är Tobias Jageteg, ad på reklambyrån Gameday som skapat den grafiska profilen för Alingsåsdagarna. 

Den grafiska profilen har ett formspråk som hyllar staden och dess invånare samt illustrerar småstadens puls. Färgvalet är ljust med toner av grönt som välkomnar våren och vill inspirera till möten mellan människor.

Genom att illustrera kända byggnader och platser i staden skapar vi en igenkännedom och tydliggör Alingsåsdagarnas hemvist för både besökare och utställare.

Hjorten i symbolen och logotypen ska tydligt förknippas med staden Alingsås och det som sker i mötet mellan människor.

Alingsåsdagarna – en mötesplats för alla!

Fler nyheter

”Det är viktigt att handla lokalt”

”Det är viktigt att handla lokalt”

Under Alingsåsdagarna kommer Lasse Hammar, känd fotograf och ordförande i Företagarna, att hålla i föreläsningar med bilder från sin tid som fotograf på 70-talet.

Över 70 företag anmälda

Över 70 företag anmälda

Med en månad kvar till Alingsåsdagarna har över 70 företag anmält sig. Här är en lista på alla branscher och utställare som kommer till mässan.

Ett besök på Dahlbogården

Ett besök på Dahlbogården

Från hästgård till restaurang och mötesplats mitt i naturen. Vi har besökt Dahlbogården som kommer att vara utställare på Alingsåsdagarna.